Samtale med Jesper Rossen Hansen fra Turtle® .

Drømmen er klar for Jesper Rossen og hans to partnere i Turtle®. De laver personligt merchandise til virksomheder med stor fokus på design, æstetik og bæredygtighed. Ting, som er på agendaen i moderne virksomheder i dag.

Jesper, Mads og Esben startede virksomheden for snart 3 år siden. Deres kompentencer var vidt forskellige, men sammen har de vist sig at være et godt match. Sammen har de rykket Turtle®  til en millionforretning med små som store kunder, og de er flyttet kontor fra 50 kvm på Nørrebro til et flot studio på ydre Østerbro.

I dag kan du møde Co-founder Jesper Rossen Hansen til en samtale på dontt.dk, om starten, missionen og ambitionerne.

Jesper Rossen Hansen fra Turtle®.

De har skabt Turtle®:

Mads Christian Møller Aagaard - Ansvarlig for design.
Esben Sonne-Frederiksen - Ansvarlig for indkøb.
Jesper Rossen Hansen - Ansvarlig for salg og marketing.

Hvem er Jesper?

Jamen, jeg er 32 år, og har en baggrund indenfor mode. Som den eneste af os tre, så har jeg gået universitetsvejen, hvor jeg har læst tysk og erhvervskommunikation. Men lidt af omveje endte jeg i modebranchen, som helt klart også appelerede mest til mig. Det var også her, at jeg mødt Esben og Mads.”

Har det altid “stået” i stjernerne, at du skulle være iværksætter?

“Jeg har altid vidst, at jeg gerne ville skabe noget. Jeg har prøvet tidligere, hvor det ikke var “fuldt dedikeret”, så Turtle® er det første rigtige seriøse, kan man sige. Det er det samme for de andre to. Men jeg har altid haft en ambition om at blive min egen chef.”

Men hvorfor Merchandise?

“Jeg tror, at vi alle havde haft nogle oplevelser med merchandise, som har været i en kvalitet eller design, som ikke var super tiltrækkende. Det var ud fra det, at vores første snakke og ideer startede. Her kiggede vi meget på B2C markedet, hvor der er stor fokus på design, bæredygtighed, arbejdsforhold osv.

Kigger du på B2C-markedet, så er der et kæmpe fokus på bæredygtighed, CSR generelt og på design. Det fokus har merchandisebranchen ikke formået at gribe, og det har derfor været svært for mange virksomheder at finde et merchandisebrand med fokus på kvalitet, design og bæredygtighed. Det fik os til at tro på, at vi kunne skabe et merchandisebrand netop med fokus på disse vigtige aspekter.”

"Vi har ikke 50.000 forskellige artikler liggende i et stort katalog, men har derimod lavet en nøje udvalgt selektion."

Hvilket fundament er Turtle® bygget på? Hvad er jeres mission? 

“Vi er bygget på det, vi synes, at der mangler i vores branche og vores egen passion. Det er design, æstetik, personlighed og bæredygtighed. De elementer kan man se I alle de produkter, som vi udvikler sammen med vores kunder. Kundes DNA og mission skal afspejle sig 110% i de produkter. Alle produkter bliver customized til kunden. Vi har ikke 50.000 forskellige artikler liggende i et stort katalog, men har derimod lavet en nøje udvalgt selektion af de allerbedste merchandiseprodukter på markedet – kombineret med vores egene produkter, som vi selv producerer. Vores mission er af redefinere merchandise.”

Så kan man sige, at I har fuld kontrol over jeres proces/værdikæde?

“Ja, præcis. Vi kan håndtere og garantere alt fra design, produktion til levering.”

Hvornår vidste du, at Turtle® var en god ide?

“Da vi startede, hed vi Turtle Workwear. Planen var, at vi skulle lave det som man populært kalder profilbeklædning. Vi blev totalt misforstået, og nogen gange føltes det, som om folk kun troede, at vi kunne lave refleksveste. Så vi fik hverken de kunder, som vi var gode til eller nok af dem. Så vi vidste det jo nok først hen ad vejen. Under corona forsøgte vi også at sælge noget til B2C segmentet. Men det lykkedes vi heller aldrig rigtig med, men det var nødvendigt, da landet og dermed alle virksomheder stod relativt stille. Så det var faktisk ved at prøve nogle forskellige ting af, at vi blev 100% præcise på, hvad Turtle® skulle lave. Det var også her, at vi virkelig begyndte at lykkedes som virksomhed.”

Hvad er det vigtigste, I lærte i den periode?

“Hold fokus. Det er der ingen tvivl om. Men omvendt tror jeg, at vi skulle prøve noget forskelligt af, før vi vidste, hvad der fungerede. 2 skridt frem og 1 tilbage. Det tror jeg, at mange iværksættere og unge virksomheder kan relatere til. Men da vi fandt vores 100% fokus, kom resultaterne også.”

Turtle®

Hvad er ambitionen med virksomheden? Hvor store skal I være? 

“Vores ambition er at være landets førende “go to” sted, hvis man som virksomhed skal have noget kvalitetsmerchandise. Noget merchandise som folk bliver ved med at have på eller bruge. Nu sagde jeg indledningsvis, at jeg har læst tysk. Så selvfølgelig skal vi begynde at kigge lidt ud over landets grænser. Vi har allerede et par skandinaviske kunder, så det skal vi selvfølgelig snage lidt mere i. Vi har lige lavet et stort projekt med MobilePay, hvor vi har leveret produkter til alle de nordiske lande. Det giver selvfølgelig smag på mere, når et så stort produkt går så godt.”

Turtle®

"Turtle® er bygget på det, vi synes, at der mangler i vores branche og vores egen passion. Det er design, æstetik, personlighed og bæredygtighed."

Jesper Rossen Hansen

"Vi skal altid holde fast i vores kultur"

Hvordan ser din hverdag ud? 

“Da vi startede Turtle® var jeg relativt nybagt far og års tid efter turtle® fødsel, blev min kæreste gravid igen, der gjorde at vi valgte at flytte ud af byen. Så jeg arbejder 2 dage om ugen hjemmefra og 3 dage om ugen fra vores kontor i København. Jeg er nødt til at få mit “københavnerfix”, så det bliver dækket til fulde. Som du ved, har jeg ansvaret for vores salgsportefølje i virksomheden, så jeg er naturligvis også en del ude ved virksomhederne/kunderne. Det er hårdt arbejde, men vi har bygget en fed kultur op herinde. Folk vil gerne hinanden og laver faktisk også ting sammen i fritiden. I forrige weekend var alle fra Turtle® på glamping tur f.eks. Den energi og kultur skal vi holde fast i hos Turtle, ligemeget hvor store vi bliver.”

Hvem/hvad bliver du selv inspireret af?

“Jeg modtager i særlig grad inspiration fra musikken og kulturens verden, hvor specielle oplevelser kan sidde i mig længe efterfølgende. Det er det samme vi gerne vil skabe med vores merchandise. Det er måske lidt meget at forvente at folk ligefrem bliver rørt af vores merchandise, men jeg ved at vores løsninger kan være et vigtig kulturskabende middel – også efter kl. 17!”

Turtle® dontt.dk
Turtle

Continued….

Det her bliver ikke det sidste du har læst til Turtle® på dontt.dk

Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev her.