Det danske herretøjsbrand Les Deux har i dag meddelt, at selskabet får det svenske investeringsselskab Röko med ombord for at realisere ambitiøse vækstplaner – og målet er klart: Les Deux skal være et globalt herrebrand.

Les Deux får ny partner fra d. 1. juli 2021. Der er tale om det svenske investeringsselskab Röko, som investerer et yderst ambitiøst trecifret millionbeløb i det danske herretøjsbrand.

Vi skal være et globalt herrebrand!

”Les Deux har fået vokseværk. De sidste par år har vi oplevet en enorm vækst, og vi er nu klar til at tage brandet globalt. Det kræver en stærk finansiel partner, som har erfaring med at vækste og internationalisere virksomheder,” udtaler grundlægger og partner i Les Deux Andreas von der Heide.

Og der er fart på i Les Deux. Det danske herretøjsbrand er på blot 10 år gået fra at være en tomandsvirksomhed med en første kollektion bestående af én hvid t-shirt til at have mere end 800 europæiske forhandlere og en årlig omsætning på over 150 mio. kr samt en EBITDA på 34-50 mio. kr. i 2021.

”Vi har en målsætning om tredoblet vækst på tre år,” siger Andreas von der Heide og fortsætter: ”Væksten skal komme fra globale markeder. Det betyder større krav til kapital og en ny strategisk retning. Derfor har vi inviteret en partner ombord, som ikke bare har den nødvendige kapital men også den rigtige tilgang for vores selskab og ikke mindst vores unikke kultur.”

Les Deux’ nye partner hedder Röko. Röko er et svensk investeringsselskab med speciale i at understøtte bæredygtig vækst i små og mellemstore europæiske virksomheder med førende markedspositioner i deres nichemarkeder. Selskabet har sammenlagt 80 års erfaring og en velafprøvet investeringsfilosofi, der bygger på langtidsejerskab og selvstændig governance i virksomhederne.

”Med Röko ombord er målet klart: Les Deux skal være et globalt herrebrand,” afslutter von der Heide.

Andreas von der Heide og Les Deux’ anden partner, Kristoffer Haapanen, fortsætter som storaktionærer og daglige ledere i Les Deux.


Tilmeld dig vores ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.