Vi møder de to unge fyre fra An Ivy en tidlig morgen på Granola.  28-årige Nikolaj Dylsing Olsen og 27-årige Alexander Gram er allerede kommet. De har været tidligt oppe. Telefonerne bliver lagt til side for en stund. Der har været run på de seneste uger. De er nemlig i fuld gang med at opbygge “Verdens største slipsebrand”. Sådan lød det fra deres nye investor. Det skete for åben skærm i ”Løvens hule”, og vi behøver nok ikke at nævne, at det var Jesper Buch, der købte de 25% af firmaet. 

Vi får hurtigt bestilt et par cortadoer og kommer ind på, hvordan de to egentlig kender hinanden. 

De har kendt hinanden siden “efterskoleårene”, hvor fælles venner bragte dem sammen. De var faktisk konkurrenter på badmintonbanen, som de begge spillede på eliteniveau. Med et smil på læben fortæller Nicolaj faktisk, at de ikke brød sig særlig meget om hinanden. Men efter noget tid klingende de faktisk meget godt sammen. 

Siden mødtes de igen i København. Nicolaj havde startet en webshop med streetwear, og Alexander var i gang med at opbygge en af landets mest populære modeblogs for mænd. Det gode venskab og de skills blev til slipsefirmaet An Ivy. En fælles drøm og ambition om at gøre slips mere tilgængeligt og ikke kun noget, man tog på, når man havde et vigtigt møde eller lignende. 

Drenge, ”Verdens største slipsebrand”. Mener I det virkelig? 

Nicolaj: Selvfølgelig. Det er ikke for sjov. Man skal have lov til at drømme, og når man arbejder så hårdt for noget, så er det selvfølgelig målet. Vi kan ikke garantere for, at det sker, men vi kæmper og ser, hvor det ender! 

Vi kan ikke komme uden om det. ”Løvens hule” har en enorm bevågenhed. Hvordan har I kunnet mærke det? 
Alexander: Det er helt vanvittigt. Vi har fået så mange beskeder fra kunder, medier og venner. Det er et meget respekteret program, så det har været overvejende positivt. Det er som om, at der er blevet sat en debat op ude på arbejdspladser landet over, om man skal gå mere med slips eller ej. Det er vi stolte over at medvirke til. 


Nicolaj: Vi synes jo, at slips er et misforstået item. Det er ikke bare til forretningsfolk.
Det handler om at gøre sig umage, som I selv snakker så meget om på dontt.dk .

Har I kunnet mærke det på trafikken på jeres webshop? 

Nicolaj: Ja, det er klart. Det har været helt vildt. Vi var godt forberedte, havde købt ekstra lager hjem og lanceret en ny webshop. De mange besøg på shoppen kunne vi ikke betale for penge. Det var helt vildt, og de mange mange salg er et kæmpe skulderklap. 

Alexander: Vi har jo allerede brugt 5 år, så det er altså heller ikke en “overnight succes”. Vi har arbejdet hårdt, haft et koncept og nogle gode produkter klar, som også er blevet solgt. Men det er klart, at en omgang “Løvens hule” giver et vildt boost til alt. 

“An Ivy er inspireret af “Ivy League-stil”
En klar reference til overklassen i USA og de elitære universiteter på østkysten.”

AN IVY blev grundlagt i 2013

Hvad har ændret sig, siden Jesper Buch kom ind?

Nicolaj: Rent fysisk, så er vi flyttet kontor. Vi er nu en del af Jesper Buchs kontorfælleskab. 

Men ellers skal vi bare videre på vores rejse, nu med ekstra fart. Vi skal vækste, og vi skal stadfæste os som brand! Når folk skal have et nyt slips, vil vi gøre os fortjent til, at de tænker på os først. 


Alexander: Vi tænker selvfølgelig også på udlandet. Vi er allerede i gang med Sverige og Norge, og har faktisk også oplevet en del interesse fra f.eks. USA. Men det skal gøres ordentligt, så vi tager den lige derfra. Vi skal jo alligevel nå dem alle 🙂 

Hvordan ser jeres hverdag ud? 

Alexander: Vi har lidt mere travlt med at pakke slips end tidligere. 🙂 

Pt. er der så meget tryk på, så det er bare all in. Men vi er klar til hverdagen igen.
Vi vil gøre os umage hver eneste dag!

Vi har netop lanceret 9 nye slips, og 2 mere er på vej. Som en del af strategien vil vi i langt højere grad lancere i drops over hele året. Vi vil nytænke slips endnu mere.

Det bliver federe, sjovere og vildere.