Skønhedsindustrien er præget af konstante trends, komplicerede ingredienslister og nye lanceringer i en uendelig strøm. Midt i det har Purely Professional valgt en anden vej. Med en klar filosofi om færre, men bedre produkter har den danske virksomhed i over et årti skabt skønhedsprodukter, der er effektive, gennemtænkte og fri for unødvendige tilsætningsstoffer.

Det hele startede, da Julie Kampmanns far, kemiker Ole Olsen, opdagede frisørbranchens udfordringer med skrappe kemikalier og besluttede sig for at udvikle et mildere alternativ. I dag står Julie i spidsen for Purely Professional, hvor missionen stadig er den samme: At lave produkter, de selv kan stå inde for.

Men hvad betyder enkelhed i en industri drevet af trends? Hvordan har det været at bygge en virksomhed på familiære værdier? Og hvad kan vi forvente af Purely Professional i 2025? Det har vi spurgt Julie Kampmann om.

Det er vigtigt for mig at have en meget klar vision for hvem vi er, og hvad vi vil!

Julie Kampmann

Julie Kampmann

Julie, Hvis du skulle beskrive jeres virksomhed for min 8-årige datter. Hvordan ville du så beskrive Purely Professional?

“Purely Professional laver shampoo’er og cremer, som er dejlige at bruge, men som ikke indeholder ting, der er dårlige for dig eller for miljøet.”

I en verden fyldt med trends, hvad betyder det for dig at holde fast i enkelhed. Kan du uddybe det?

“Det giver et pejlemærke, så vi ikke kommer til at stikke i alle retninger. Det er vigtigt for mig at have en meget klar vision for hvem vi er, og hvad vi vil, når jeg hele tiden skal træffe beslutninger på virksomhedens vegne. Det hjælper os med ikke at gå på kompromis, så både vi selv og andre altid kan regne med Purely, uanset tidens trends.”

Purely Professional har altid været et familieprojekt. Hvilke styrker har det?

“Det giver en kæmpe tryghed at arbejde med sin familie. Det er i hvertfald min erfaring. Jeg kan være helt åben om alle usikkerheder og udfordringer, fordi tilliden mellem os er fuldstændig. Det har også givet et fundament for hele vores virksomhedskultur, som er meget nærværende.”

Purely Professional

Alle kan jo bruge gennemtænkte og ordentlige produkter

Hvor har du selv udviklet dig mest? 

“Som leder. Det er én ting at gå forest, men det handler jo om at få flokken med og løse ting i fællesskab. Jeg synes at selve personaledelen har været udfordrende, men det har også været det mest lærerige for mig personligt. At sætte mig ind i andre folks proces og ikke nødvendigvis altid gøre brug af “så gør jeg det bare selv”-attituden.”

Hvor skal Purely Professional rykke sig mest i 2025?

“Vi har mange spændende produkter i støbeskeen, som har været længe undervejs, så i 2025 glæder jeg mig til at se det lange arbejde udfolde sig. Mødet med forbrugeren, både tidligere og nye, er altid spændende efter en lang udviklingsproces, samt at se hvordan produktet kommer ud at leve hos den enkelte. Vi oplever en stor udvikling i interessen for produkter som vores, fra andre kanter end vi normalt ser, og vi ser frem til at udvide vores kreds af Purely people. Alle kan jo bruge gennemtænkte og ordentlige produkter.”


Get smarter, faster!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.