Obsidian Digital fortsætter sin aggressive ekspansion med endnu et opkøb. Denne gang har det poupulære bureau, der i 2021 blev delvist opkøbt af kapitalfonden Capidea, og siden solgt til Findos i 2023, opkøbt virksomheden Scrollstop.
Scrollstop, der specialiserer sig i user-generated content (UGC) videoannoncer, skal hjælpe Obsidian med at imødekomme den stigende efterspørgsel efter videoindhold til sociale medieplatforme.
De sidste 12 måneder er UGC videoer på de sociale medier eksploderet
Sasa Kovacevic, partner i Obsidian Digital (tv.), Kasper Kristiansen og Magnus Haenschke (th.) fra Scrollstop.
Scrollstop er allerede godt etableret i markedet og har blandt andet kunder som Normal, Viabill, Trensales, Shaping New Tomorrow og Australian Bodycare.
“Vi har i mange år haft svært ved at finde et skalerbart setup for videoproduktion. De sidste 12 måneder er UGC videoer på de sociale medier eksploderet. Performance er langt bedre. Vores kunders pris. pr. konvertering kan falde med 20-50%, når vi bruger UGC versus en almindelig kommerciel video”, forklarer Sasa Kovacevic, partner i Obsidian Digital.
Sasa fortæller videre:
“Scrollstop har været på vores radar i godt et år. Vi har flere fælles kunder, og deres resultater taler for sig selv. Ved at integrere Scrollstop i vores forretning kan vi nu producere videoindhold langt hurtigere og med en betydelig skala, hvilket gør os i stand til at operere effektivt i både Danmark, Norge, Sverige, Finland og Tyskland.”
Selvom Scrollstop nu er en del af Obsidian, vil de fortsætte med at operere under deres eget navn. Kovacevic understreger vigtigheden af at lade Scrollstop opretholde deres identitet: “Scrollstop laver den perfekte annonce. Det skal have lov til at leve.”
Har I flere opkøb på vej?
“Du kender os jo. Vi sidder ikke på hænderne. Lige nu er vi 320 medarbejdere. Jeg vil tro, at vi ved udgangen af året krydser 400 medarbejdere. En god del af det skyldes naturligvis opkøb.”
Get smarter, faster!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.