Det danske mode- og livsstilsbrand Les Deux har aldrig lagt skjul på sine ambitioner om at vokse sig store nationalt som internationalt.
Sidste år investerede det svenske investeringsselskab Röko i Les Deux, og det ser ud til at være endnu et godt træk for det fremadstormende brand med stifterne Andreas von der Heide og Kristoffer Hapaanen i spidsen.
Årsrapporten viser nemlig, at Les Deux har vækstet forretningen med hele 70%. Det giver et overskud tæt på imponerende 43 millioner kr.
Ambitionerne stopper dog ikke her. Andreas von der Heide oplyser, at Les Deux ser ind i en lignende vækst i år.
Andreas fortæller:
“Ligesom under coronaen, hvor vi på den ene side fokuserede på at trimme vores forretning og hjælpe kunderne gennem krisen, og på den anden benyttede os af mulighederne for investere i egne butikker, så fortsætter vi i den nuværende situation med at investere i butikker og internt i organisationen. Under coronaen åbnede vi tre danske butikker og vores første internationalt – i Oslo. Nu åbner vi to steder i Paris, og der er flere nye butikker på vej. Med Röko i ryggen kan vi fortsætte med at investere langsigtet.”
Les Deux, som har hovedkontor i København, er i øvrigt i gang med at etablere et nyt kæmpe lager i Helsingør. Herfra skal fysiske butikker, stormagasiner, e-com salg og onlinevirksomheder på over 20 markeder serviceres.
Tilmeld gratis
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.
Dontt.dk er opkaldt efter ordsproget “dagens dontt.”
Det er et gammelt dansk udtryk, som betyder “at man havde en opgave som skulle løses / gøres”.
Dontt udtales “don-tt” på klingende rigsdansk.