Det er 2 af de helt store aktører i mediebranchen, som er blevet enige om et samarbejde. Walt Disney Company har indgået aftale med Google, om at bruge deres annonceteknologi, Google Ad manager, og dermed levere digitale video og displayannoncer på tværs af alle Disneys brands. Dermed stopper Disney samarbejdet med FreeWheel, som er en af Googles (snart) få konkurrenter på det område.
I en pressemeddelse skriver Kevin Meyer det således: ( Chairman, direct-to-consumer and international, The Walt Disney Company )
“Walt Disney & Google har længe været i spidsen, for at omdanne reklameoplevelsen, og vi ser frem til at udvikle branchen sammen.”
Der er ingen tvivl om, at det er et overlegent statement for Google. Man sætter endnu engang en stor fed streg under deres dominans.
Aftalen giver Disney mulighed for, at sælge annoncer igennem Google af alle sine mærker, herunder Disney, ABC, ESPN, Freeform, Star Wars, Marvel og Pixar.
Walt Disney brugerne runder hver eneste måned 230 millioner brugere, og de bruger tilsammen mere end 14 milliarder minutter på at se video. Så det er et voldsomt “ad-on” for Googles annoncører.
…. eller som Philipp Schindler, chief business officer, Google siger i samme pressemeddelse:
Med dette nye samarbejde bringer vi det bedste fra vores teknologi.
