F.C. København og adidas præsenterer ny tredjetrøje

( Artikel opdateret nederst med præsentation af trøjen )

F.C. København og adidas lancerer fredag d. 16. november ny tredjetrøje for FCK, og du kan være blandt de allerførste til at se den. Du kan nemlig komme med til afsløringen af den i F.C. Københavns Fanshop, hvor byens hold holder Launch Party fra 17.30-19.00. Her vil FCK afsløre den nye trøje, mens Carlsberg leverer drikkevarer og ICEKIID står for musikken.

Lanceringen af den nye trøje tager udgangspunkt i adidas’ ”Bring Stadium to the Streets”, der handler om at bringe fodbolden fra stadion og ud i det urbane København og byen ind på stadion.

Martin Nøhr, der er butikschef i FC København Fanshop fortæller:

”Vi vil gerne følge med tiden og udviklingen inden for fodboldtrøjer og lanceringerne af dem. Der danner sig i øjeblikket et tydeligt mønster, primært hos adidas global, hvor man gør en dyd ud af at gøre spillertrøjer til mere end bare en fodboldtrøje. De er i ligeså høj grad et statement, ligesom de i allerhøjeste grad også er med til at præge modebilledet. Vi vil gerne udvikle os og forsøge nye, alternative muligheder, og det her var en af de veje, vi kunne bringe fodbolden fra stadion og ud i gaderne.”

Martin Nøhr glæder sig også over samarbejdet med rapperen ICEKID:

”Vi ser ICEKIID som den perfekte person til at løfte denne opgave, da han er en meget spændende artist med enormt potentiale og fodboldhjertet på det rette sted. Han er en ydmyg, hårdtarbejdende kunstner, som hele tiden holder sig aktuel med single efter single. Han følger med tidens tendenser, men er i ligeså høj grad med til at udvikle dem. Han er i øjenhøjde med sine fans og har et særligt bånd med den unge generation,” siger Martin Nøhr Rådberg.

Navn: Martin Nøhr
Job: Butikschef/Store Manager i FC København Fanshop
Fotograf: Andreas Højberg

Husk du er velkommen til, at kigge forbi afsløringen i F.C. Københavns Fanshop, hvor de holder Launch Party fra 17.30-19.00, hvor der udover afsløringen af trøjen og musik fra ICEKIID vil være gratis drikkevarer.

Vidste du at:

ICEKIID og FCK har tidligere samarbejdet med stor succes. Efter mesterskabet i 2017 lavede ICEKIID “gulddans” som blev spillet hele sommeren i KBH. Sangen runder snart 2 millioner views på Youtube, og har også hittet på Spotify.