Det danske sneakerbrand ARKK Copenhagen bliver ved med, at brage frem! I forbindelse med modeugen, har vi fanget CEO Thomas Svarre Refdahl. 

Thomas giver i interviewet lidt af opskriften på, AT sælge til hele verden, AT turde sige nej til mere salg, AT være s med sin “go to market” strategi + meget mere. 

Thomas fortæller også, at på trods af de mange mange tusinde sko der er solgt i Danmark, så er kun 3% af omsætningen fra Danmark. Så det er en international maskine som ARKK fam har fået bygget op. Vi glæder os til at følge med! 

Beskriv jeres SS18 og Hvor er inspirationen kommet fra ?
Kollektionen hedder Slow Future og handler om at skære alt overflødigt fra. Med en inspiration der bunder i ældre arkitektur der er blevet genopbygget med moderne linjer handler det om at skabe det mest optimale for det moderne rum, eller den moderne tid. Derfor er der kun lavet det vi selv mener giver mening. Farverne er simple og nedtonede – en nemt forståelig og on trend kollektion.

Hvilke trends kommer tilbage ? 
Pastelfarver har i mere high end fashion været der noget tid, men bliver kun mere gennemtrængende i et bredere perspektiv. Det er farver der passer godt til ARKKs univers og som man vil se over en bred kam i modebranchen det næste års tid. Og så er 90’erne jo det helt store lige nu med mange af de stor brands fra 20-25 år tilbage der har fået en gevaldig genoprejsning. Ift. til sko betyder det mere chunky dad-shoe inspirerede silhuetter.

Hvis man skal investere i en tidløs klassiker, hvad foreslår du så ?
Alle mænd bør eje en fed sort læderjakke. Den kan styles så den altid passer til tidens mode, lige  nu går jeg med min sorte bikerjakke med en hættetrøje indenunder – det bliver en mere streetet udgave. En hvid t-shirt eller skjorte kan gøre looket finere hvis det nu passer til situationen. Derfor må man gerne investere lidt penge i at få en fed kvalitetsjakke eller købe flere farver og former – jeg har selv 4-5 læderjakker i forskellige farver og modeller.

Hvordan ser din modeuge ud ?
Den bliver pakket. Vi udstiller for første gang med ARKK Copenhagen på dansk grund på CIFF RAVEN i Bella Centeret. Vi har lavet en masse udenlandske messer i både Europa og Asien da det med salg på 3% af vores samlede omsætning i Danmark ikke har givet den store mening at udstille i DK. Men med partnere i både Norge, Sverige og Finland giver det nu mening at samle de skandinaviske indkøbere om en messe i DK – så det glæder vi os til. Ellers er der et par shows der skal ses og middage med the ARKK fam, som vi kalder vores globale agenter og distributører + vores fantastiske crew på hovedekontoret her i København.

I er lige kommet med jeres AW17. Hvad har i sendt på gaden til os ? 
Sikre farver og 3 sprit nye modeller. Den første hedder Scorpitex S-E15 og udkommer onsdag den 9. kl 16.00 på vores website og i udvalgte butikker verden over, følg med på FB, IG og webben, det bliver hedt ?

Hvad er din egen favorit fra jeres nuværende kollektion ?
Den er svær, men Scorpitex der dropper i dag ( onsdag ) er vild og er allerede efterspurgt en del. De andre to nye silhuetter er også for nice men dem kan jeg desværre ikke afsløre endnu, så der må I følge med på vores sociale medier.

Hvordan står det ellers til hos ARKK Copenhagen ? 
Der er travlt. Flere ansatte, flere partnere, flere butikker. Tingene går den rigtige vej men der bliver også kæmpet for det hver evig eneste dag fra alle medarbejdere. Udover udvidelsen med flere lande åbner vi en in-store installation, en slags mini-butik, i Level Shoes i Dubai og har for en måneds tid siden åbnet en ARKK pop-up butik på Elmegade i København. Det gælder pt. for os som brand om at øge kendskabsgraden til ARKK Copenhagen i hele verden så vi arbejder meget med marketing og PR og på den rigtige positionering af branded. Vores go-to-market strategi er meget striks og ens i alle vores markeder, så det er vigtigt vi har alle partnere med på præcis hvad der skal når der sælges ind til butikkerne. Vi kunne godt sælge endnu flere varer, men det er ikke det vi vil – vi vil se ARKK i de rigtige butikker overalt i verden, så det gælder om at kunne sige nej på de rigtige tidspunkter, det er helt afgørende.