Drømmen startede i 2016. Drømmen om at blive et internationalt solbrillemærke. Drømmen og solbrillemærket hedder Christopher Cloos. Manden bag den ambitiøse iværksættervirksomhed hedder Julius August Langkilde Hoeedt. På kun 4 år forhandles solbrillerne i over 500 butikker,  i lande over hele verden og en omsætning, der er større i USA end Danmark.

Hvordan lykkedes det? Vi tog en snak med Julius omkring hans tanker og hans “take” på markedsføring og ambitioner. Julius har i Danmark valgt at fokusere på 2 store partnerskaber. Christopher Cloos er både partner på podcasten “Her går det godt” med Peter Falktoft og Esben Bjerre, og så er man fornyligt blevet “Official Eyewear Partner” i skandinaviens største fodboldklub, F.C. København.

Det siger F.C. København:

 

"Vi er rigtigt glade for at få et stærkt og fremadstormende brand som Christopher Cloos ombord og i en branchekategori, der ikke tidligere har været besat. Vi ser ligeledes frem til at samarbejde med en utrolig spændende virksomhed, der ligesom os har en stærk forankring i Danmark, men som også går efter at skabe store resultater uden for landets grænser", fortæller Alex Rasmussen, Director - Sponsorships & Hospitality Sales i F.C. København.”

fck.dk

Men hvor giver det værdi for et solbrillemærke? Julius fortæller her:
Hvis vi tager “Her går det godt” først. Så var det et samarbejde, vi havde op til jul, og som vi gentager snart igen. I første omgang handlede det om, at vi ville sætte yderligere skub i vores  danske onlineforretning. Vi havde en rigtig god og meget professionel dialog med dem, og jeg syntes, det ville give mening. Det var en rigtig god ide. Vi solgte, ud over, hvad vi havde forventet, og oplevede en del synergier ved siden af. Vi solgte tidligere kun blue-light briller i USA, det fik Peter og Esben lavet om på. Deres lyttere tager virkelig indholdet til sig. Hvis der er nogen, der kan løfte et brand i Danmark, så er det dem. Jeg tør godt sige, at de har løftet hele vores selskab i Danmark.
Vores forhandlere oplevede også, at folk kom ned for at handle Christopher Cloos med reference til dem.

"Sidste sommer lagde vi en strategi om at beklæde 1 million ansigter i 2025. Det kommer til at ske"

Julius August Langkilde Hoeedt

Og hvad med aftalen med F.C. København?
Hvis vi skulle samarbejde med et skandinavisk fodboldhold, så skulle det være de bedste. Derfor var F.C. København oplagt. Vores forventninger er igen, at vi løfter hele butikken. Det er alt fra online til forhandlere. Vores forhandlere er ekstremt vigtige, og de betyder meget for os. Så vi vil gerne give dem noget ekstra. Det får vi mulighed for nu, uden at jeg kan afsløre så meget. Men vores forhandlere kan godt begynde at kigge i postkassen.

Hvem er Christopher Cloos ellers?
Vores mantra siger det godt: “Always reach for the next level”.
Vi starter alle et sted, men jeg tror på, at dem der lykkes, er dem der vil det nok. Det skal kendetegne virksomheden “Christopher Cloos”.

Vores brand er bygget op omkring en persona, som aldrig nøjes med mindre end det bedste. Det var en, som grundlæggerne tilfældigt mødte på en fransk strand. Han fortalte, at han altid havde et par klassiske solbriller og et muntert smil på læben. Kort fortalt, han levede efter mottoet: “Bon vivant”. Grundlæggerne blev så inspireret, at de besluttede at skabe deres egne solbriller, som skulle være til rimelige priser, men 100% Christopher Cloos stil. Bon vivant

Om Christopher Cloos:

Du kan se alle solbriller og blue light briller her. Se her. 

 

Her kan du se en oversigt over, hvor du kan prøve/købe Christopher Cloos. Se her. 

Hvor sælger I mest?
Hvis vi tager udgangspunkt i 2019, så står USA for 60-70% af omsætningen. Vi er især stærke i New York og Californien. Vi er tilstede i over 500 butikker, på trods af vi er så stærke online. 

Hvor store er jeres ambitioner?
Sidste sommer lagde vi en ambition/strategi om at beklæde 1 million ansigter i 2025. Det kommer til at ske.


dontt.dk vil igennem 2020 følge Christopher Cloos. Vi elsker danske virksomheder, der viser mod, arbejder hårdt, er kreative og tror på deres metode. 

 

"Always reach for the next level"

Julius August Langkilde Hoeedt