Der er sjældent stille omkring den bornholmske iværksætter Johan Bülow, og efter 13 år med lanceringer af en masse forskelligt lakrids, så er er der nu blevet plads til et helt nyt produkt.
Smagen er stadig lakrids, men nu er der tale om en økologisk lakridslikør. “Det bliver ufatteligt spændende at se, hvad der sker, når vi betræder et helt nyt område,” lyder det fra Johan Bülow, der i dag er kreativ direktør i virksomheden.
Til Børsen fortæller Fredrik R. Nielsen, der er Adm. Direktør i virksomheden:
“Med den cocktailkultur, der er i København, så synes vi, at det er mega spændende. Det er logisk, at der i en københavnercocktail er et tvist af lakrids,”Lanceringen kommer knap halvandet år efter, at selskabet rebrandede sig med nyt navn, nyt logo og nye indpakninger, der var et væsentlig element i en større international ekspansion.
“Vi har tocifret vækst på alle markeder uden for Danmark, så forretningen går i den rigtige retning. Fremtiden for os er både geografisk vækst og en ekspansion af produktsortimentet, hvilket i denne uge når en milepæl med vores nye produkt.”
Hvorefter Johan Bülow supplerer:
“Det her er første gang, hvor vi prøver den smag af, som vi er blevet verdensmestre til at lave, i en helt anden kategori end konfekturekategorien. Det er klart, at hvis vores brand kan komme ind på den her bane, så ligger der en masse muligheder for os, og vi kan skabe nye salgskanaler.
Likøren skal sælges online, ud i nattelivet på cocktailbarer og gerne hjem i stuerne, hvor den kan nydes efter et aftenmåltid.”
HAR DU SET?
Vores bornholmerguide er online! Følg med her. dontt.dk/bornholm
SIMPELT, LÆKKERT OG OPDATERET BORNHOLMSK OVERBLIK