Historien omkring BOLD startede tilbage i 2016 på Roskilde Handelskole. Lasse Søkilde og hans gode ven savnede et brand, der talte til dem. De var fra starten bidt af iværksætteri. De tænkte stort, og var ikke bange for at sige det højt. Valget faldt på en iskaffe, der skulle have samme effekt som en energidrink. Det blev til BOLD. Den kendte sorte dåse er solgt i 100-tusindevis allerede, så enten har du set/smagt den, og hvis ikke, så har du helt sikkert stødt på BOLD i Løvens Hule. Her fik de først et afslag, men vendte tilbage året efter. Her slog Jesper Buch og Christian Arnstedt til og investerede i det unge brand.
I denne uge skriver virksomheden endnu et kapitel i deres begivenhedsrige eventyr. De har nemlig indgået et samarbejde med Røde Kort i Danmark. Opgaven er simpel. Der skal samles 150.000 kr. ind til deres gode sag. Men eksekveringen er lavet ekstraordinær. BOLD har nemlig fået lavet deres klassiske Iced espresso i et limited edition design.
Bold gør en forskel
Begejstringen er naturligvis også stor hos Røde Kors. Anders Ladekarl, Generalsekretær, Røde Kors i Danmark fortæller:
“Der er mange måder, hvorpå man kan gøre en forskel. Det er BOLD et godt eksempel på. Det, at man som virksomhed sætter sine helt særlige kompetencer og kreativitet i spil, er afgørende for vores virke. BOLD har travlt med at skabe vækst og udvikling, og alligevel har de overskud til at samle penge ind til os. Det, synes jeg, er beundringsværdigt. Vi er meget taknemmelige for, at BOLD vil bidrage til at hjælpe udsatte i hele verden, og vi glæder os til et godt og forhåbentlig langt samarbejde.”
Lasse Søkilde, CEO & Founder af BOLD fortsætter:
“Jeg blev iværksætter, fordi jeg elsker at skabe ting og gerne vil være med til at ændre verden bare en lille smule. Netop som iværksætter skal man huske, hvor man kommer fra. Derfor er jeg meget stolt over, at vi blot få år inde i vores vækstrejse kan give noget tilbage og være med til at støtte så god en sag som Dansk Røde Kors.”
"Du kan tabe slaget, men du kan stadig vinde krigen. Det er den mentalitet, jeg kører med."
Du kan snart læse et stort interview med Lasse Søkilde på dontt.dk
Klub 10
Samarbejdet mellem Røde Kors og BOLD er blevet etableret i forbindelse med “Klub 10” initiativet. Her udpeger Røde Kors hvert år en række entreprenante personligheder, der skaber projekter til gavn for projekter. I år er BOLDs investor Christian Arnstedt en del af “Klub 10”.