Under Copenhagen Fashion Week fik vi en kort samtale med Kasper Rasmussen CEO og co-founder af sneakerbrandet ARKK Copenhagen.
Det blev til en snak omkring betydningen af modeugen, ARKK’s tydelige udvikling og lidt om fremtiden.
Kasper, Hvad betyder Copenhagen Fashion Week / CIFF for ARKK?
“Modeugen i København betyder stadig rigtig meget. Det, vi laver bag vores mure og bruger år på at udvikle, viser vi frem. Det er både til folk, vi kender, og dem, vi ikke kender. Det er mega motiverende. Det er sidst på sæsonen, og dermed også nu vi lukker vores ordrebøger. Så det er også lige op mod deadline. Det er ikke bare ‘handshakes’ og fede mennesker – men også noget forretning.
CIFF med Sofie (red. Dolva) i spidsen har virkelig sat “skub i tingene” og har fået fat i noget stort. De tænker stort og har sat en tyk streg under, at vi har Skandinaviens bedste messe i København.”
Kasper Rasmussen, Co-founder & CEO, ARKK Copenhagen
Hvad har der været på programmet under modeugen?
“Ugen er fyldt op med en masse møder. Alle vores agenter er samlet, så vi bliver opdateret på både store og små ting. Så det er ikke kun en ekstern ting. Men ellers er modeugen jo en eller anden form for eksamen, hvor vi bliver vejet og målt. Det handler om at få de input samlet og arbejde videre. Det er meget givende.
Derudover var vi repræsenteret ved Cengiz Güdücü’s runway-show “Sunday Morning Truce”. Her blev ARKK’s brand-DNA og Dinasty-silhuetten fortolket, og der blev skabt to fulde tøjlooks ud af ARKK’s deadstock stoffer og skokomponenter.”
ARKK rykker sig enormt og udvikler sig. Hvad er det et resultat af?
“Der er blevet arbejdet meget med produktet, som altid vil være det vigtigste for ARKK. Et stærkt marketingteam er blevet sat, som formidler produktet på en ny og anderledes måde end tidligere. Det er fedt, at man efter 10 år stadig kan føle, at der er så meget uforløst. Den feedback, vi har fået under modeugen, har givet endnu mere lyst til at forløse det. Markedet er svært derude, så det er den største bekræftelse, vi kan få.”
Hvad har I på vej?
“Der er snart en masse nyt på hylderne. Vi præsenterer lige om lidt en række nye nye modeller og selvfølgelig en række nye farver på vores favoritter. Så der er al mulig grund til at følge med i og omkring ARKK Copenhagen.”
Hvad bliver det vigtigste for ARKK resten af 2024?
“Fokus er på det næste skridt. I 2025 har ARKK eksisteret i 10 år. Det er ikke kommet af sig selv, og det skal selvfølgelig markeres. De brands, vi er i familie med, er nogle af de største i verden, og det forpligter. Ambitionerne er virkelig store for den kommende tid.”
Fik du læst? Fra catwalk til kreativitet: De bedste brandstunts under modeugen
Vi har samlet de bedste marketing & brandstuns fra Copenhagen Fashion Week. Se dem her.
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.