Aller Media har købt kulturmediet Heartbeats. Mediet med Le Gammeltoft i spidsen kan i dag løfte sløret for, at Aller har købt hele 80%. Le Gammeltoft har personligt de sidste 20%. Dermed forlader iværksætter Niels Zibrandtsen virksomheden, som han ellers var majoritetsejer af via selskabet Zibra.
Købet skal styrke Aller Medias position indenfor blandt andet fokus bl.a. podcast. Le Gammeltoft, stifter og direktør i Heartbeats, fortsætter som adm. direktør og medejer.
Læs kommentarer fra de 2 parter omkring det interessante opkøb.
Der skal lyde et stort tillykke fra Dontt.dk.
Le Gammeltoft fortæller:
“Heartbeats har, siden Niels Zibrandtsen købte sig ind som medejer, gennemgået en enorm udvikling. På få år har vi formået at slå os fast som et succesfuldt medie og bureau, og nu glæder vi os til at kunne bidrage til Aller Medias innovation. Det bliver uvurderligt for os som lille mediehus at få så stærke muskler bag os og kunne lære af og samarbejde med nogle af de helt store i branchen. Jeg er stolt af, at Aller kan se fremtiden i og med Heartbeats”
"Jeg er stolt af, at Aller kan se fremtiden i og med Heartbeats"
Le Gammeltoft
Lars Sander Matjeka, adm. direktør i Aller Media:
“Heartbeats er et medie, som passer optimalt ind i vores digitale udvikling med deres sidestilling af video, lyd og tekst i indholdsproduktionen. Derfor er vi meget tilfredse med, at Heartbeats nu bliver knyttet tæt til Aller Media, og vi ser stærke synergier, vi skal dyrke, og som vil styrke hele vores fælles indholdsproduktion og formater.
– Vi ser ind i et mediebillede og -marked, der kræver omstilling, specialiserede kompetencer og et agilt produktionsapparat. Det tilfører vi Aller Media med købet af Heartbeats, som får en central rolle i takt med, at vi udvider vores digitale platforme og styrker vores aftryk i markedet. Samtidig har vi i Aller Media en salgs- og marketingmuskel, der gør, at vi kan sætte endnu mere damp under vækstkedlerne i Heartbeats.”