Iværksættere inden for føde- og drikkevarer har nu mulighed for at tage et stort skridt mod succes, når 7-Eleven lancerer deres nye initiativ, Innovation Corner. Her får mindre danske virksomheder chancen for både at få deres produkter på hylderne i en landsdækkende kæde og modtage professionel sparring fra nogle af de bedste i branchen.
“Vores mål er at give iværksættere en solid hånd i ryggen og hjælpe dem med at realisere deres drømme. Vi har før gjort det med brands som True Gum, The Protein Kitchen og State, og nu vil vi formalisere konceptet, så flere kan få den samme mulighed for at blive næste store succeshistorie,” udtaler Maria Otto, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark.
Hun tilføjer, at 7-Eleven ikke blot ønsker at være en forhandler, men en aktiv medspiller i at forme fremtidens fødevaretrends: “Vi ser det som en naturlig del af vores ansvar at hjælpe nye talenter med at udvikle sig og komme ud til et bredere publikum.”
Innovation og nysgerrighed ligger i vores DNA
Et springbræt til vækst
Konceptet er designet til at støtte nye føde- og drikkevareproducenter, hvor de udvalgte får adgang til viden, netværk og erfaringer, der kan hjælpe med skaleringen af deres virksomhed. 7-Eleven ser det som en naturlig del af deres rolle at støtte innovation og give plads til nye trends i deres butikker.
“Innovation og nysgerrighed ligger i vores DNA. Vi synes ganske enkelt, det er sjovt at være stedet, hvor trends starter, og vi vil gerne tilbyde vores kunder noget nyt og spændende. 7-Eleven Innovation Corner understøtter det mindset ved at give små iværksættere lov at ’låne’ både vores hylder, kompetencer og erfaring i håb om at kunne hjælpe dem med en vild vækstrejse,” forklarer Maria Otto.
Hun ser dette som en unik mulighed for at bringe nye danske produkter i spil – og måske endda få dem ud over Danmarks grænser.
7-Eleven oplyser, at man frem til d. 30. september kan ansøge om at blive en del af 7-Eleven Innovation.
Tidligere succeser baner vejen
Et af de mest kendte eksempler på et succesfuldt samarbejde er True Gum, der i dag sælges i mere end 25 lande. Deres første plastfri tyggegummi blev lanceret i 7-Eleven Danmark, og samarbejdet har været afgørende for deres rejse.
Morten Ebdrup, co-founder af True Gum fortæller:
“7-Eleven gav os ikke bare hyldeplads – de hjalp os med at finpudse alt fra æstetik over kommunikation til prissætning. Når vi møder nye, potentielle kunder, fortæller vi stadig, at vi lancerede med 7-Eleven, fordi vi oplever, at det er en kæmpe validering, også globalt. Alle kender jo 7-Eleven.”
Get smarter, faster!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.