Inside JOE & THE JUICE: Brandet, marketing og internationalt udsyn
🇪🇺 For our global audience, here’s the English version of this interview. Click here.
Samtale med Sabine Josephine Fabrin, JOE & THE JUICE
Det er næppe nogen stor diskussion, at JOE & THE JUICE er en af Danmarks mest interessante virksomheder at holde øje med. Det er et brand, der ikke bare sælger juice og kaffe, men konstant eksekverer kampagner og lanceringer verden over – altid med en tydelig strategi. Det gør virksomheden fascinerende, for bag den karakteristiske bardisk gemmer sig et globalt maskinrum fyldt med idéer, samarbejder og lokale tilpasninger.
Her kommer du med ind “bag kulissen” sammen med Sabine Josephine Fabrin, der arbejder med brand, kommunikation & marketing i JOE & THE JUICE. Hun er med til at forme brandets fortælling, skabe partnerskaber, aktivere kampagner og produktlanceringer på tværs af kontinenter.
Vi bliver klogere på, hvordan arbejdet foregår i praksis, hvordan kulturen på JOE & THE JUICE HQ adskiller sig fra det klassiske corporate-liv – og hvorfor det at “leve brandet” ikke bare er en kliché, men en reel del af hverdagen for Sabine og hendes kolleger.
"Når man arbejder i et miljø med tillid, ejerskab og højt tempo kan man virkelig nå langt"

Sabine, Hvordan vil du forklare dit arbejde i JOE & THE JUICE til min datter på 8 år? Hvad er så dine opgaver?
“Hmm, det er et godt spørgsmål! For din datter på 8 år, kan det måske formuleres simpelt som: Jeg hjælper med at fortælle verden, hvor fedt JOE & THE JUICE er. Og hvis det skal eksemplificeres, kan det sammenlignes med at planlægge og holde en fest – man skal planlægge, informere og sende invitationer ud, og selvfølgelig afholde selve festen. Hos mig er ‘festen’ brand partnerskaber, kampagner og produktlanceringer. Jeg arbejder sammen med mennesker fra hele verden og sørger for, at vi fortæller den samme gode historie – uanset om man er i København, New York eller Bahrain.”
"Jeg fungerer som bindeled mellem idé og virkelighed"
Hvad består en typisk arbejdsdag for dig i?
“Mine dage er sjældent ens – og det elsker jeg. Typisk starter jeg med at tjekke mails og prioritere dagens vigtigste opgaver. Det kan være alt fra at koordinere lanceringen af en ny kampagne, give feedback på kreativt materiale, holde møder med markeder globalt eller følge op med bureauer, produktteamet og franchise-partnere.
Derudover kan jeg også have dage som i lørdags, hvor JOE & THE JUICE havde et samarbejde omkring afholdelse af International Yoga Dag med Lululemon og RaveYoga. Her sørgede jeg for, at alt var planlagt, produceret og blev eksekveret fra vores side.
Jeg fungerer som bindeled mellem idé og virkelighed. Min opgave er at sikre, at alle arbejder mod det samme mål og at opgaven bliver udført. En slags blæksprutte, der har en finger med i det meste.”

"Det gør det både nemmere og sjovere at være kreativ, fordi vi har en tydelig retning og stærk identitet at arbejde ud fra"
Du har arbejdet i store virksomheder før (som f.eks. L’Oréal) – hvordan adskiller JOE & THE JUICE sig fra dem?
“JOE & THE JUICE adskiller sig markant fra andre steder, jeg har været før. På flere måder. Først og fremmest er JOE & THE JUICE ekstremt entreprenant og energisk. Og mindre ”corporate” på den gode måde. Hvor man i større virksomheder ofte bruger lang tid på godkendelsesprocesser og hierarkier, er der i JOE & THE JUICE kortere vej fra idé til handling. Man får hurtigt ansvar og kan mærke sit aftryk, hvilket for mig er super motiverende.
Derudover er brandet og kulturen stærkt forankret i hverdagen. Det mærkes både på kontoret og i måden vi arbejder sammen på. Jeg har aldrig arbejdet på et kontor, jeg nyder at møde ind på, som jeg gør på JOE & THE JUICE HQ. Vores HQ er indrettet som en JOE & THE JUICE – med vores egen JOE-bar og en stemning, der både føles hjemlig og er fuld af den energi og kultur, der kendetegner JOE & THE JUICE.
You “live the brand” i JOE & THE JUICE – vi spiser og drikker det hver dag, hvilket også betyder, at stort set alle, der arbejder her, virkelig forstår brandet og produkterne. Det skaber en særlig kultur og sikrer, at vi tiltrækker folk, der naturligt bliver en forlængelse af brandet.
For mig personligt har den del betydet meget, da det også betyder, at jeg arbejder med et brand – og dermed mennesker – som jeg har meget til fælles med.”


"Fleksibilitet og drive slår næsten alt"
Hvad er det vigtigste, du har lært, siden du startede i JOE & THE JUICE?
“At fleksibilitet og drive slår næsten alt. I JOE & THE JUICE sker tingene hurtigt, og man skal kunne navigere i forandringer uden at miste retning. Når man arbejder i et miljø med tillid, ejerskab og højt tempo kan man virkelig nå langt.
Dertil har jeg lært, hvor vigtigt det er, for mig, at arbejde med noget, jeg er personligt aligned med. At arbejde for et brand og produkt jeg oprigtigt tror på, gør mit job meningsfuldt og sjovt. Man bliver automatisk ambassadør for JOE & THE JUICE, hvilket jeg kan mærke gør en stor forskel for mit engagement.”
Hvad betyder det for dig at arbejde et sted, hvor kulturen og brandet er så tæt forbundet?
“Det gør arbejdet meningsfuldt. I JOE & THE JUICE er brandet ikke bare en strategi – det er som jeg tidligere har nævnt, noget, vi efterlever selv, ved at sætte rammerne for det. Fra måden vi taler sammen på kontoret til den energi, vi lægger i kampagnerne. Det gør det både nemmere og sjovere at være kreativ, fordi vi har en tydelig retning og stærk identitet at arbejde ud fra.”

Sabine Josephine Fabrin i det nye “HOUSE 11”
Globalt vs. Lokalt
I arbejder meget globalt, men med en stor lokal tilstedeværelse – Noget mange danske brands efterstræber. Det vil jeg gerne høre lidt mere om?
“Det forstår jeg godt, det er også super relevant og interessant. Vi skal balancere en stærk global fortælling med lokale behov og forskelle. Det handler om at være tro mod brandet, men samtidig forstå, hvad der fungerer i Paris kontra Dubai eller fx Mexico som vi åbner her til efteråret. Vores lokale teams er afgørende for succes – deres input gør vores globale kampagner stærkere og mere relevante. De lokale teams og juicerne er jo dem, der skaber oplevelsen for vores kunder. Derfor er det vigtigt, at der er en lokal buy-in og krydderi på det vi leverer i de forskellige markeder.”
En af de nye lokale initiativer er HOUSE 11. Hvordan er det blevet taget imod?
“HOUSE 11 er blevet taget virkelig godt imod. Både af gæster og internt. Det viser, at JOE & THE JUICE er mere end bare food and beverage. Vi er lifestyle. HOUSE 11 skaber en oplevelse og en følelse, som folk gerne vil være en del af.
Det har været en spændende case for, hvordan vi kan udfordre vores koncept uden at gå på kompromis med brandet.
Samtidig har vi åbnet vores første JOE GYM, og HOUSE 11 fungerer som vores ‘everyday elevated health destination”. JOE & THE JUICE er ikke en treat. Det er en selvfølgelighed. Vi er her for dem, der ønsker at leve sundt på en nem måde. HOUSE 11 er et sted, hvor vi kan udforske det endnu mere og hvor vores community virkelig træder i karakter og samtidig giver det os en mulighed for at prøve andre kommercielle initiativer af.”

"Det internationale miljø giver mig energi"
Hvad driver dig personligt i dit arbejde?
“Jeg bliver drevet af at arbejde med et brand og produkter, der afspejler den livsstil, jeg selv stræber efter, hvor sundhed og balance spiller en vigtig rolle. Jeg motiveres af at skabe noget, der kan mærkes og ses, særligt når det sker i form af inspirerende events og i samarbejde med profiler som f.eks. Novak Djokovic eller Paris Hilton.
Det internationale miljø giver mig energi. Jeg elsker at arbejde globalt og være en del af den vækst som JOE & THE JUICE har. Jeg nyder at rejse med JOE & THE JUICE og opleve, hvordan brandet bliver modtaget i forskellige kulturer og forstå de nuancer der skal til, for at brandet er relevant i de forskellige markeder.”
Hvem eller hvad inspirerer dig i dit arbejdsliv?
“I JOE & THE JUICE er alt muligt, og det mindset inspirerer mig. Jeg trives med følelsen af, at ‘alt kan ske’, og det handler om bare at gribe mulighederne og føre dem ud i livet. Det giver en enorm frihed og motivation.”
Har du set JOEs nye HOUSE11?
Vi har været forbi HOUSE11 – JOE & THE JUICEs nye konceptbutik i hjertet af København.
Hele eventyret startede lige rundt om hjørnet, og nu starter et nyt kapitel.
Læs med her og kom med ind bag kulissen → LÆS HER!
WEEKLY BRIEF
Kultur, business & inspiration – direkte fra København til din inbox. Allerede 55.500+ på listen.
Vi sender ud 1 gang om ugen!