🇪🇺 For our global audience, here’s the English version of this interview. Click here.
I dag kan vi fortælle, at danske Miinto kan fremvise en imponerende vækst på 21 % i omsætningen og en betydelig forbedring af EBITDA i deres årsregnskab for 2023/24.
Dontt.dk har eksklusivt fået adgang til regnskabet, der først bliver offentligt tilgængeligt på mandag.
Omsætningen voksede med imponerende 21 % og nåede op på 466,5 mio. kr., mens selskabets samlede handelsværdi (Gross Merchandise Value) endte på 1,85 mia. kr.
Samtidig lykkedes det virksomheden at forbedre sit driftsresultat (EBITDA) med over 77 mio. kr., fra -103,9 mio. kr. i regnskabsåret 2022/23 til -26,6 mio. kr. i 2023/24.

Konrad Kierklo
Ai har optimeret kundeoplevelsen
Konrad Kierklo, Founder og CEO i Miinto, fortæller:
“2023/24 har været et afgørende år for Miinto. Vi har ikke kun opnået vækst, men også vist, hvordan teknologi og innovation kan skabe en mere effektiv og skalerbar forretning.
Vi er ikke i mål endnu og har mange spændende projekter på vores roadmap, der skal sikre yderligere forbedringer af vores top- og bundlinje.”
Han peger desuden på, at en afgørende del af succesen har været Miintos strategiske satsning på AI, som har optimeret både kundeoplevelsen og interne processer. Blandt de vigtigste forbedringer er bedre produktdata, der giver kunderne mere information, inden de gennemfører et køb. Det har resulteret i færre returneringer samt en hurtigere mønstergenkendelse, der gør det muligt at fjerne produkter, der ikke lever op til kundernes forventninger.
Dette har ikke alene løftet kundetilfredsheden og skabt en mere personlig oplevelse, men også reduceret den administrative kompleksitet for Miinto og forbedret rentabiliteten for både partnere og Miinto.

USA er i fokus
Konrad fortsætter:
“Vi arbejder målrettet på at opnå en positiv bundlinje inden for overskuelig fremtid samtidig med at vokse forretningen. Vi er på rette vej, men det er et hårdt marked, hvor vi skal være fokuserede og omstillingsparate.”
Ekspansion til USA
Miinto har taget et vigtigt skridt ind på det amerikanske marked som en del af deres strategiske ekspansion uden for Europa. Denne ekspansion er blevet muliggjort gennem en målrettet indsats for at optimere driften og effektivisere både toplinje og omkostninger.
De forbedrede processer har skabt en højere grad af skalerbarhed, der åbner døren for vækstmuligheder, som tidligere var uden for rækkevidde, slutter Konrad.
Get smarter, faster!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.