Samtale med Fady Allan, Marketingchef hos Humac.

Det er langt fra sjældent, at en kommerciel virksomhed lancerer deres egen app. Men det hører til sjældenhederne, at den ikke indeholder et direkte “commercial aspect” i en verden, hvor en stor del af kommunikationen har udviklet sig enormt prisstrategisk.

Men det er ikke målsætningen for Humacs nye app. De har lavet en app til deres kunder, så overblikket, service og deres bæredygtige koncept “BuyBack”-koncept kommer tættere på dem.

Målsætningen er bedre kundeservice, og mere relevant kommunikation. Det er et modigt valg i en konkurrencepræget verden.

I dag kan du komme tættere på Fady Allan, Marketingchef hos Humac.

E-handel

OM HUMAC:
Humac blev etableret i 1989 og er den største selvstændige Apple Premium Reseller i Norden.

Humac er certificeret af Apple, og er den eneste i Danmark som har denne status. De har 23 butikker og 250+ ansatte fordelt over hele landet.

Allerførst, hvilke opgaver har Humacs marketingafdeling?
“Helt generelt sidder vi med ansvaret for kampagner, lancering af nye produkter og kommunikation på tværs af vores kanaler.
Hvis vi tager udgangspunkt i appen, så er det helt naturligt selve lanceringen. Men hovedopgaven er klart at få folk til at bruge den. Appen er vores redskab til en masse ting, som vi gerne vil dele, give og vidensdele med vores kunder.”

Hvordan ser din marketingafdeling ud?
Vi er bygget op med mange specialister. Det er indenfor f.eks. marketing automation, design/grafik og kommunikation. Vi har næsten et bureau set-up, men vi berører også mange flader. Alle i teamet er utrolig skarpe på kampagner, men vi arbejder også meget på vores koncept og udvikling generelt. Vi har et stort tryk på. Når vi ikke er i de perioder med nye produkter fra Apple, har vi en lang række budskaber fra Humac selv. 

Men lad os så høre. Hvorfor er det, at Humac skal have en app?
Vores kunder skal få mere ud af deres køb og oplevelser hos Humac. Det bliver vores mulighed for at understøtte det store serviceniveau, som vi har i vores butikker. Vi skal være tilgængelige, når vores kunder har brug for os. Det er en del af pakken, når man tilvælger os. Så det primære svar er convenience. Vi er et retailbrand, men vi er et retailbrand som har tid til kunden, også når kunden ikke er i vores butikker. Vi vil og skal levere den bedste service, når kunden har brug for det.

Man kan ikke købe noget i appen. Lever I ikke af salg?
“Det er selvfølgelig et modigt valg. De fleste retailforretninger har et direkte commercial aspect i deres ting. Men det er vigtigt for os, at appen ikke “bare” bliver vores webshop/site i et andet format. Vores app kan noget andet, og vi vil bruge den anderledes. Derfor er det også minimalt af vores webshopindhold, som du kan finde i appen. Det er to vidt forskellige ting. Det bedste eksempel er vores artikelunivers med tips og tricks, som du kun finder i appen.”

Kan du give et eksempel?
“Når man henter appen, giver man præcis de informationer, som man har lyst til. Appen skal ikke have mere info på dig, end du f.eks. har givet nede i butikken. Men den info, og de muligheder, vi har i appen, gør, at vi bliver langt mere relevante for dig. Vi har en ambition om, at vi ikke vil kommunikere om alt til alle. Vi vil skræddersy vores kommunikation til dig.”

Hvordan slår det sig lavpraktisk/konkret igennem i appen?
“Appen er bygget op således, at du kan samle alle dine Apple køb i appen, så du har et overblik over din købshistorik (og automatisk får samlet dine kvitteringer). Du kan også lægge produkter ind, som ikke er købt i Humac. Faktisk kan vi flytte din reklamationsret til Humac, og dermed kan du få vores gode service på alle dine Apple produkter.

I det afsnit kan du fortælle os om din købsoplevelse, fordybe dig i relevante artikler, så du kan få mere ud af dine nuværende produkter og se de fordele, du har som Humac kunde. Det betyder også, at hvis du har produkter til service eller reparation, kan du hele tiden følge med i sagen i din app.”

Det er vigtigt for os, at appen ikke “bare” bliver vores webshop/site i et andet format. Vores app kan noget andet, og vi vil bruge den anderledes.

Fady Allan om Humacs nye app

Bæredygtighed

I snakker også om bæredygtighed?
“At være “grøn digital” er vigtigt for Humac. Det er let at sige, men kræver investering at gøre noget ved. Derfor har vores “BuyBack”-koncept også en central rolle i appen. For at være helt konkret og transparent om det, kan du i appen løbende holde dig opdateret på dit produkts ”BuyBack”-værdi, og se hvilken pris du kan få for dine gamle produkter. Hvis der er en pris, som du vil sælge til, kan du låse din “BuyBack”-pris i 72 timer i appen og aflevere dit gamle produkt i en af vores butikker.”

Hvordan er appen blevet modtaget?
“Vi lancerede den 6. april, og efter knap 2 mdr. har vi 20.000 downloads. Det tal vokser naturligvis hele tiden, men vores primære opgave er at se på, hvordan kunderne bruger den, udvikle og dermed leve op til at appen fungerer som butikkernes forlængende “kundeservicearm”.

Continued….

Det her bliver ikke det sidste du har læst til Fady Allan og Humac på dontt.dk

Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev her. 

Creators