🇪🇺 For our global audience, here’s the English version of this interview. Click here.
Det danske skobrand Billi Bi fylder næste år 90 år – i hvert fald hvis man tager moderselskabet med, som blev grundlagt i 1936 af den nuværende ejer Carsten Friis’ bedsteforældre. I 1993 blev brandet til Billi Bi.
Navnet er inspireret af Carsten Friis’ yndlingsret: den franske muslingesuppe Billi Bi, skabt på den legendariske Paris-restaurant Maxim’s i 1930’erne. Men det er en helt anden historie.
"Billi Bi står på et stærkt fundament"

I dag kan vi nemlig fortælle, at trods den høje alder er Billi Bi i aldeles god form. Med ambitioner om at udvide brandets internationale tilstedeværelse styrker virksomheden nu ledelsen.
Justin Daughrity-Winther tiltræder i en ny rolle som Chief Commercial Officer (CCO). Her får han det overordnede ansvar for at videreudvikle Billi Bi’s kommercielle position og sikre et tæt samspil mellem brand, kollektion og distribution.
Han kommer fra ECCO, hvor han har været i 12 år – senest som Global Vice President, Brand.
Carsten Friis, CEO og ejer af Billi Bi, fortæller:
“Billi Bi står på et stærkt fundament og er allerede i god vækst. Med ansættelsen af Justin styrker vi ledelsen i en fase, hvor vi ser et betydeligt potentiale for at accelerere udviklingen yderligere, både i Norden og på tværs af vores internationale markeder. Hans kommercielle erfaring og strategiske blik passer godt til den retning, vi ønsker at tage brandet i.”

Carsten Friis, CEO og ejer af Billi Bi
Flere artikler som denne?
Hold dig opdateret på de mest spændende historier, tips og interviews.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få det hele direkte i inboxen.
Allerede 55.500+ på listen. Vi sender ud 1 gang om ugen!


