Tilbage i september kunne vi fortælle, at træningskæden Energii havde ansat Miinto-founder Konrad Kierklo som ny CEO. Han overtog posten fra Gitte Salling, der ønskede at bruge mere tid på træning og oplevelsen for Energii-medlemmerne.
Nu styrker man også sin marketingposition. I dag kan vi nemlig fortælle, at Patrick T. Rasmussen tiltræder som ny Chief Marketing Officer (CMO) med ansvar for virksomhedens samlede marketing- og vækststrategi.
Patrick kommer fra lignende roller i velkendte virksomheder som Dinero, Unisport, Demant og Visma og har senest arbejdet som selvstændig marketingkonsulent. Det var netop i denne rolle, at de to parter lærte hinanden at kende, hvilket hurtigt udviklede sig til et tæt strategisk samarbejde.
Ambitionerne, tempoet og kulturen matcher

Konrad Kierklo (Tv.) & Patrick T. Rasmussen (Th.)
Overgangen til CMO er helt naturlig og et vigtigt skridt, i takt med at Energii skalerer internationalt
Konrad Kierklo fortæller:
“Patrick har de seneste seks måneder spillet en central rolle i udviklingen af vores marketing- og vækstsetup. Han forstår både vores brand, vores forretning og den retning, vi vil i. Overgangen til CMO er helt naturlig og et vigtigt skridt, i takt med at Energii skalerer internationalt.”
Og smilet er ligeledes stort hos Patrik. Han fortæller:
“Jeg har brugt de sidste 2+ år som konsulent for at arbejde tæt med mange forskellige teams og founders. Mit mål har hele tiden været at finde den næste Dinero eller Unisport – et sted hvor ambitionerne, tempoet og kulturen matcher. Efter seks måneder tæt på Energii var jeg ikke i tvivl.
Det her føles helt rigtigt. Energii har en klar vision, et højt tempo og et stærkt team. Jeg glæder mig oprigtigt til at være med til at bygge noget, der rækker langt ud over Danmark.”
Som CMO får Patrick T. Rasmussen det overordnede ansvar for Energii’s marketingstrategi på tværs af markeder med fokus på performance, brand, community og skalering. Energii har allerede etableret sig i Sverige og har yderligere markeder i sigte.
Som prikken over i’et siger Gitte Salling, founder og kreativ direktør i Energii:
“For os handler Energii ikke kun om træning, men om oplevelse, fællesskab og identitet. Patrick har en evne til at kombinere data, struktur og performance med respekt for brand og kreativitet. Det gør ham til det helt rigtige match for Energii på vores næste vækstrejse.”

Gitte Salling, founder og kreativ direktør i Energii
Flere artikler som denne?
Hold dig opdateret på de mest spændende historier, tips og interviews.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få det hele direkte i inboxen.
Allerede 55.500+ på listen. Vi sender ud 1 gang om ugen!


