Du kender den helt sikkert. Tændstikkerne fra Tordenskjold. Siden 1865 har de været fast inventar i danske hjem.
Netop derfor vakte det også opsigt, da brandets seneste rebranding ikke faldt i god jord hos mange danskere. For mange er Tordenskjold mere end bare et produkt – det er noget, man forbinder med kvalitet, tradition og genkendelighed. Derfor valgte virksomheden sidste år at gå tilbage til det oprindelige udtryk.
Men selv et ikon kan ikke stå stille. Spørgsmålet er, hvordan man fornyer sig og skaber relevante samarbejder uden at miste det, der gør brandet elsket. I dag kan Tordenskjold så løfte sløret for det første svar.
Det sker i form af et nyt samarbejde med Hus Forbi, hvor klassisk design, hverdagsbrug og socialt ansvar smelter sammen.
".. hjælpe os med at synliggøre vores mission i samfundet"

Malte Kamp Videbæk (tv.) & Nicolaj Reffstrup (th.)
Hvad betyder hjem for dig?
Michelle Jørgensen, brandansvarlig i Hus Forbi, fortæller:
“Vi er utroligt stolte af, at Tordenskjold har valgt at samarbejde med Hus Forbi og hjælpe os med at synliggøre vores mission i samfundet. At social omtanke og hygge i hjemmet sagtens kan gå hånd i hånd, mener vi, er et stærkt budskab, der bygger bro og nuancerer vores arbejde.”
Filip Wahlström, marketingchef i Swedish Match Industries, der producerer Tordenskjold, supplerer:
“Samarbejdet med Hus Forbi er noget helt særligt, fordi det betyder, at når man tænder et lys med Tordenskjold, foretager man en handling, der både rummer socialt ansvar, støtter nogle af samfundets mest udsatte og samtidig skaber hygge og nærvær i hjemmet. Det harmonerer rigtig godt med de værdier, vi mener, Tordenskjold repræsenterer.”
Helt konkret vil Hus Forbi-logoet fremover være at finde på bagsiden af Tordenskjolds produkter, som er blevet opdateret i forbindelse med lanceringen.
Selve kampagnen hedder ‘Hvad betyder hjem for dig?’. Her sætter Tordenskjold og Hus Forbi fokus på den stereotype stigmatisering af hjemløse, som fortsat er en udfordring i samfundet og bidrager til at fastholde udsatte i en svær livssituation.
I kampagnen udfordres opfattelsen af, hvem der er hjemløse – og hvem der ikke er. I korte filmklip og interviews inviteres forskellige mennesker til at reflektere over spørgsmålet, og svarene illustrerer, hvordan hjem er en unik og personlig følelse.

Flere artikler som denne?
Hold dig opdateret på de mest spændende historier, tips og interviews.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få det hele direkte i inboxen.
Allerede 55.500+ på listen. Vi sender ud 1 gang om ugen!


