Da SPOT Festival i forrige weekend for 30. gang indtog Aarhus med musik, kreativitet og nye talenter, var det med en ny type lydscene midt i festivalens epicenter. Det danske lydbrand Wavell havde nemlig rykket deres åbne podcaststudie ud på Margrethepladsen – og det blev hurtigt et samlingspunkt for nysgerrige stemmer, upcoming artister og ambitiøse podcastere.
Vi skrev for nyligt om Wavells nye produktlancering (deres nye høretelefoner) og deres flotte millionoverskud – og netop det momentum valgte de at bruge på at give noget tilbage til det spirende lydmiljø, som de selv er en del af og dybt engagerede i.
"Wavell er skabt af fællesskabet omkring lyd, og derfor vil vi gerne være med til at samle festivalens gæster om netop lydoplevelser."


10 unikke podcast
I samarbejde med Kammertonen Podcast blev Wavells podcastunivers, Wavell Audio Club, flyttet ud i det offentlige rum – hvor mikrofonerne stod åbne for alle med noget på hjerte. Alt udstyr var stillet gratis til rådighed, og Wavells eget team stod klar til at hjælpe alle i gang. Det var en åben invitation til at tage del i en levende og professionel lydoplevelse midt i festivalens puls.
Resultatet blev mere end 10 unikke podcasts optaget i løbet af de to dage. Blandt højdepunkterne var en liveoptagelse af Bang og Langes ABC med Carsten Bang og Nicolaj Lange, mens Process Podcast og På Plakaten brugte det mobile studie til fordybende samtaler og indhold skabt direkte fra festivalens nervecenter.
Kammertonen Podcast stod desuden for flere episoder med aktuelle og upcoming kunstnere fra SPOT-programmet – heriblandt Emily Bowen, Åh Buster, Downtown July, Livløs, B from E, Giddy Gode og Yo Johnny – som delte historier, tanker og toner fra både scenen og livet bag musikken. Under optagelserne kunne forbipasserende stoppe op og lytte med udefra, og det skabte en intim og næsten meditativ lomme midt i det ellers energifyldte festivalmiljø.
Majbritt Linnemann, Brand Manager hos Wavell:
“Wavell er skabt af fællesskabet omkring lyd, og derfor vil vi gerne være med til at samle festivalens gæster om lydoplevelser. SPOT er det perfekte sted at møde kreativiteten der, hvor den opstår – og give nye stemmer mulighed for at blive hørt. Det var en stor oplevelse at bidrage til det.”
Med initiativet viste Wavell, hvordan teknologi og kreativitet kan kombineres – og hvordan man som brand kan skabe værdi ved at komme ud i den virkelige verden med produktet. Majbritt Linnemann fortæller videre, at det er noget man vil gøre meget mere ud af.
Det glæder vi os til at fortælle mere om her på kanalen.
Get smarter, faster!
Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.