🇪🇺 For our global audience, here’s the English version of this interview. Click here.

Tiger of Sweden er langt fra et nyt navn i skandinavisk mode. Historien begynder helt tilbage i 1903 i den svenske by Uddevalla, hvor Markus Schwarmann og Hjalmar Nordström startede et brand, der dengang blot hed Tiger. Fokus var simpelt: klassiske bukser til den modne mand.

Det billede ændrede sig markant i 1990’erne, hvor Tiger kastede sig over jakkesæt og ramte en ny målgruppe – unge, urbane mænd, der ville have noget stilrent, men stadig moderne. Siden da er brandet vokset til at favne både tøj, sko og accessories som briller, og det sælges i dag på markeder fra Europa til Canada.

Siden 2003 har Tiger of Sweden været på danske hænder gennem IC Companys (i dag IC Group), og forbindelsen til Danmark er derfor langt mere end blot symbolsk. Og nu bliver den endnu tættere.

Tiger of Sweden styrker nemlig sin tilstedeværelse i Danmark gennem et nyt samarbejde med CPH Fashion Group.

CPH Fashion Group er kendt for at arbejde tæt med stærke herrebrands og for at have et skarpt fokus på skrædderi. Derfor er Tiger of Sweden et naturligt match i porteføljen.

Med det nye setup flytter Tiger of Sweden tættere på sine danske kunder – både forhandlere, presse og de mange mænd, der i årevis har valgt mærket for dets blanding af klassisk og moderne.


Forbindelsen til Danmark er derfor langt mere end blot symbolsk


"Danmark har længe inspireret os med sin ubesværede stil"

Steve Kirchner, Global Wholesale Director hos Tiger of Sweden fortæller:

”Danmark har længe inspireret os med sin ubesværede stil og sin fremsynede tilgang til design. Vi er begejstrede for at indgå samarbejde med en af Skandinaviens førende mode-distributører for at præsentere vores kollektioner og styrke vores relationer til et så dynamisk og modebevidst publikum.”

Anders Rex, CEO og grundlægger af CPH Fashion Group fortsætter:

“Samarbejdet med Tiger of Sweden er en vigtig milepæl for CPH Fashion Group. Deres dedikation til håndværk og deres unikke fortolkning af skandinavisk elegance passer perfekt til vores vision om at bringe exceptionelt herretøj på markedet. Vi glæder os til at arbejde sammen og tilbyde et brand, der både komplementerer vores portefølje og afspejler værdierne i moderne, internationalt design.”

Partnerskabet lanceres officielt med Tiger of Swedens Pre-Fall 2026-kollektion, som vises i brandets showroom på Antonigade i København. Her vil man kunne opleve en kollektion, der både hylder brandets arv inden for skrædderi og præsenterer et opdateret, moderne udtryk.

Det glæder vi os til at vise jer her på dontt.dk

Tiger of Sweden

WEEKLY BRIEF

Kultur, business & inspiration – direkte fra København til din inbox. Allerede 55.500+ på listen.
Vi sender ud 1 gang om ugen!

Privacy Preference Center