HUGO BOSS: FCK PASSER PERFEKT TIL OS

ANNONCØRBETALT
Selvom Europa League lige nu er udskudt, befinder den danske storklub sig i 1/8-finalerne i den europæiske turnering, der involverer nogle af verdens absolutte tophold. Samtidig har klubben forlænget et partnerskab med Hugo Boss, som kører på fjerde år – og det er ikke tilfældigt, at det globale modehus har valgt den danske klub som én af sine ambassadører.

DERFOR PASSER DE TIL OS!

På trods af udskudte fodboldkampe i forbindelse med coronakrisen, kan man argumentere for, at det faktisk går ganske godt i FCK. Med en samlet sejr over skotske Celtic, kan de se sig selv et skridt nærmere kvartfinalerne i Europa League, og samtidig ligger klubben på en solid 2. plads i Superligaen.

Klubbens succes siden sin grundlæggelse og etablering som en af Nordens stærkeste fodboldklubber er også grunden til, at den har tiltrukket opmærksomhed fra modegiganten Hugo Boss. De to er nemlig netop blevet enige om at forlænge deres partnerskab yderligere to år – et partnerskab, der har stået på siden 2017, og som betyder, at FCKs spillere og den sportslige ledelse går klædt i Boss-jakkesæt, når de altså ikke er på banen.

”Det har været muligt at kombinere og drage nytte af begge brands kvaliteter og styrker, hvilket har mundet ud i en række butiksevents, video-content og andre aktiveringer, der tilføjer værdi til os som virksomhed, til vores kernebrand Boss og i sidste ende til vores kunder. FCK er den mest succesfulde fodboldklub i Norden, og derfor passer de perfekt til vores brand,” fortæller Volker Herre, Hugo Boss Managing Director Western Europe.

På trods af udskudte fodboldkampe i forbindelse med coronakrisen, kan man argumentere for, at det faktisk går ganske godt i FCK. Med en samlet sejr over skotske Celtic, kan de se sig selv et skridt nærmere kvartfinalerne i Europa League, og samtidig ligger klubben på en solid 2. plads i Superligaen.

Klubbens succes siden sin grundlæggelse og etablering som en af Nordens stærkeste fodboldklubber er også grunden til, at den har tiltrukket opmærksomhed fra modegiganten Hugo Boss. De to er nemlig netop blevet enige om at forlænge deres partnerskab yderligere to år – et partnerskab, der har stået på siden 2017, og som betyder, at FCKs spillere og den sportslige ledelse går klædt i Boss-jakkesæt, når de altså ikke er på banen.

"FCK er den mest succesfulde fodboldklub i Norden, og derfor passer de perfekt til vores brand"

Volker Herre, Hugo Boss Managing Director Western Europe.

Tving jer selv til at se muligheder....

Hos FCK er partnerskaber som det med Hugo Boss med til at øge tilskuertallene på kampdage.

”Vi har styrket vores synlighed i markedet blandt andet gennem en øget vækst i vores tilskuertal samt vores markante eksponering på de sociale medier, og det betyder naturligvis, at vi bliver set endnu mere, når vi har vores Boss tøj på,” forklarer Katja Moesgaard COO i F.C. København og uddyber:

”Samtidig er aftalen forsat den eneste af sin slags i Norden, hvilket også er et udtryk for at F.C. København også her topper listen af sportsbrands i Skandinavien. Vi ønsker at spille med de bedste i verden på alle parametre, og det gør vi med Hugo Boss.”

At FCK-spillerne går klædt i netop Hugo Boss’ jakkesæt er ingen tilfældighed – for Hugo Boss og sport har hængt sammen i mange år. Helt tilbage i 1975 besluttede brandet at sponsorere den tyske racerkører Jochen Mass. Og siden da har det taget fart.

Senest har Hugo Boss valgt at sponsorere Formel E – den elektriske udgave af den legendariske racerbilkategori – og har samtidig valgt Formel 1 fra. Derudover investeres der også i sportsgrene som golf og sejlads foruden fodbolden selv.

Og ifølge virksomheden selv, skyldes det at man kan se de samme værdier i sportsgrenene, som i brandet. De har alle en global appel, og for klubberne og sportsfolkene står passionen og respekten for hvervet øverst på listen over værdier.

Du kan se nærmere på spillernes jakkesæt og looks her.