Massiv interesse for Copenhagen Fashion Week.

Modeugen er over København. I år med en stigende interesse fra internationale brands og presse. Det har sat en tyk streg under, at Copenhagen Fashion Week er det samlingspunkt for skandinavisk mode som man ønsker.

Camilla Frank, CEO fra CFW er da også tilfreds:
“Copenhagen Fashion Week præsenterer en stærk showkalender denne sæson. Det afspejles i den øgede internationale interesse fra både brands, indkøbere og presse, vi som modeuge oplever netop nu – og det er med til at sætte den københavnske modeuge på verdenskortet. Vi arbejder løbende på at udvide mulighederne for international pressedækning af modeugen og håber at vi fremadrettet kan tiltrække endnu flere brands med en bæredygtig profil”

Flere internationale medier stiller skarpt på modeugen
I samarbejde med boozt.com har det været muligt, at tiltrække de største og vigtigste medier indenfor mode. Det tæller blandt andet Vogue- og Elle-redaktioner samt medier som Highsnobiety og W Magazine. Dertil er endvidere onlineplatformene Man Repeller og The Sartorialist også repræsenteret i København.

Man skal ikke underkende betydningen af dette. De danske modevirksomheder har en generel stor fremgang, og 2017 blev faktisk et rekordår. De danske virksomheder omsatte samlet for 45 mia. kr. ( Samlet omsætning og eksport ) – og hvis fremgangen skal fortsættes er “udlandet” altafgørende.

I følge Dansk Mode & Textil var den samlede eksport af tøj  i 2017 28,7 mia. kr. Tyskland udbyggede i 2017 sin position som den største aftager af dansk tøj, da eksporten til nabolandet mod syd steg hele 14 %. De danske modevirksomheder sælger nu for 9 mia. kr. i Tyskland.

Også eksporten til Holland oplevede stor vækst i 2017. Således steg salget 13 %, og flere kilder melder om et positivt handelsklima i Holland, hvor både forbrugere og butikker har mod på at shoppe. Det kommer altså også de danske modevirksomheder til gode.

Det er pga. disse muligheder, at Dontt.dk dækker modeugen. Modeugen er hårdt arbejde, flid & kreativitet. Den handler om at vise København frem fra sin bedste side til de mange tusinde mennesker, der besøger byen. Ugen handler kort sagt om en af de potentielt største eksport- og promoveringsmuligheder for Danmark. Det er en stor samling af kreative innovative mennesker.

Kom til forsiden af vores modeuge sektion her.

… eller vælg en af nedenstående nyheder med pigerne fra Blanche Cph, Les Deuxs Mathias Jensen.