Det danske herrebrand har netop ansat Daniel William Motka som CMO. Målet er at styrke brandpositionering og tydeliggøre virksomhedens DNA internationalt. Sådan lyder det fra det fremadstormende selskab, der tidligere i år solgte 60% til det svenske investeringsselskab Röko. (Læs her.)
Daniel William Motka tiltræder stillingen som ny CMO hos det danske herrebrand Les Deux per. 1 december. Daniel kommer fra en stilling som Global Brand Manager hos Bang & Olufsen.
Les Deux har de sidste to år vækstet forretningen med mere end 100%, og hovedparten af væksten er sket uden for Danmarks grænser med storkunder på tværs af USA, Rusland, Tyrkiet og Canada.
Med sin Internationale erfaring og stærke kompetencer inden for brand building, skal Daniel være med til at positionere Les Deux som brand Internationalt. I samarbejde med det nuværende marketing team, skal Daniel være med til at understøtte den vækst som brandet har skabt og være med til at ensrette kommunikationen og brandforståelsen på tværs af grænserne, hvor Les Deux bliver solgt.
Andreas von der Heide, Co-founder af Les Deux fortæller:
“Jeg har fulgt Daniels rejse gennem de sidste 5-6 år, og jeg har stor respekt for Daniels faglighed og brandforståelse. Daniel skal ind og bygge videre på det arbejde, som er blevet lavet de sidste 10 år og være med til at sætte retningen Internationalt. Jeg er glad for at vi som brand har kunne tiltrække et talent som, Daniel, og jeg glæder mig til at erobre markedsandele med ham ombord.”

Daniel William Motka
Les Deux skal spille en global rolle
Daniel William Motka siger selv om ansættelsen:
“Det har ikke været svært at bide mærke i den vækstrejse Les Deux har været på siden de startede, en rejse som nu for alvor skal stå sin prøve internationalt. Derfor er det ikke blot det spændende element i at arbejde med brandet Les Deux som trak i mig og det enorme potentiale Les Deux besidder, men lige så meget timingen i bestræbelserne på at gøre Les Deux til en global faktor. Jeg ser derfor meget frem til, sammen med resten teamet, at fortsætte rejsen, men i lige så grad at blive en del af det unikke sammenhold og kultur som jeg fornemmer der eksisterer i Les Deux.”
TILMELD
En ugentlig opdatering om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København. Tilmeld her.