På dontt.dk har vi før haft bekendskab med Mads Kragh fra CapStore. Vi kender ham som en dygtig og dedikeret iværksætter, med en drøm om at lave den bedste shop for caps i verden. Mads fortalte allerede om den “rejse” til Dontt.dk i 2014. ( Læs her. ) Nu skriver den altid imødekommende og venlige iværksætter endnu et kapitel. Han har teamet op med Allan Muff.  ( Psssst, Det er snart mere reglen end undtagelsen, at folk der bliver udvalgt tidligt af os bliver en succes ?

Nå, men til historien. Den er fyldt med ambitioner, mod og dygtige folk.
Pt. er Capstore Københavns eneste fysiske kasketbutik, som ligger på Fisketorvet samt en webshop. Men med  de 2 nye ejere bliver ambitionerne sluppet løs: Nu skal der åbnes kasketbutikker i alle større, danske byer samt på sigt i Europa, og kundeplejen bliver et endnu større fokuspunkt lyder det.

Mads Kragh bliver direktøren, men med tæt sparring af den nye investor Allan Muff, der også står bag bag kasketbrandsne STATE OF WOW og UPFRONT.

Koncept skal bredes ud i Danmark og Europa
”Med det nye partnerskab vil vi tage konceptet endnu længere. Vi har allerede webshops i tre lande, en fysisk butik på Fisketorvet og en shop in shop i Magasin på Kongens Nytorv, men vores ambitioner går ud over København. Vi vil gerne skabe kasketshops med det gode kasket-nørderi og høj kundepleje som omdrejningspunktet i alle de større byer i Danmark og på sigt i Europa,” fortæller direktør og stifter af CapStore, Mads Kragh, om butikken, der har 15-20 brands og 1.100-1.200 nye produkter hver sæson, så udvalget bliver på omkring 3.000 forskellige kasketter på et år – det klart største udvalg i Danmark.

Unik kundeoplevelse og ekspertnørder som modsvar til internethandel
Fysiske butikker ligger i krig med onlinesalget i disse år, og derfor er der efter Mads Kraghs mening specielt to ting, der gør sig gældende, hvis man vil have kunder i de fysiske butikker:

”Folk kigger selvfølgelig på prisen, for kunderne vil have den bedste pris. Men når folk handler så meget på nettet vil de have en god oplevelse, når de besøger butikken. Vi leverer allerede en god service nu, men vi skal være endnu bedre. Vi sætter stort fokus på kundeoplevelsen og vil strække os endnu længere for hver kunde. Vi synes historiefortællingen og det gode nørderi omkring vores produkter er vigtigt, og som nichebutik kan vi netop som eksperter på kasketter og andet headwear give vores kunder en helstøbt kundeoplevelse, hvor de kan prøve og finde præcis den type kasket, der passer til dem samt få fortalt de gode historier om headwear,” siger Mads Kragh.

”Der findes ikke andre fysiske kasketbutikker i Danmark, og mens headwear altid har været en praktisk ting til fx at skærme for solen eller gemme håret med, så bliver headwear en stadig større del af modebilledet, så vi ser store muligheder i vores koncept,” lyder det fra iværksætteren, der allerede i år satser på at fordoble medarbejderstaben.

Vi glæder os til at følge med her på Dontt.dk