Hver eneste uge er vi så heldige, at vi taler med kreative, inspirerende og modige mennesker. Fælles for dem alle er, at de glædeligt deler ud af deres hverdag og tanker. Til stor glæde for alle vores brugere. For husk; Det er mennesker, der inspirerer mennesker.

Som platform følger dontt.dk ikke nyhedsbilledet. Vi er ikke tvunget til at udgive tonvis af hurtige nyheder, men gør os i stedet umage for hele tiden at være relevante.
2023 har været et godt år. Vi er på vej mod 50.000 abonnenter af nyhedsbrevet.(Tilmeld gratis her) 300.000 unikke brugere som er returning, og en solid stigning i “time on site”, som er internettes livsnerve.

Her har vi samlet de artikler, som flest har læst igennem året 2023. Måske har du har lyst til at læse/genlæse en af dem. Der er garanti for inspiration.
Husk du altid er velkommen i “postkassen”. Skriv til dagens@dontt.dk.

dontt.dk

Her er de mest læste samtaler i år

 Tæt på JOE & THE JUICE kulturen: “Vi er bevidste om vores ansvar.”

Samtale med Kasper Garnell, som  udover at være partner i JOE & THE JUICE er ansvarlig for deres branding og kommunikation. Kasper har været med på næsten hele rejsen med JOE & THE JUICE. Han kom til, da virksomheden åbnede sin butik nummer 4. Vi mødtes med ham på JOE & THE JUICE kontoret i London.

Du kan læse med her.


 Les Deux indtager New York: “I dag fejrer vi og i morgen angriber vi igen.”

Samtale med Andreas von der Heide, som  er co-founder af det danske brand Les Deux. I september i år var de  i fuld gang med deres “US opening” i New York. Og uden der skal gå H.C. Andersen i det, er Les Deux godt i gang med at skrive et solidt stykke dansk iværksætterhistorie. Kom med til New York her.

Du kan læse med her.


 Mød søstrene bag Nordic Strong: Konceptet skal udbredes!

Mød søstrene Roth, der i starten af året åbnede et nyt træningscenter i Nordhavn i København. Josefine og Nicoline fortæller her om deres enorme ambitioner med Nordic Strong. Drømmene rækker ud over de danske grænser. Vi besøgte dem i starten af året og har siden fulgt deres første år tæt.

Du kan læse med her.


 Tæt på Jeanette Søby: Kunst, æstetik og følelser definerer god marketing

Her kan du møde Jeanette Søby, som er CCO i GoMore. Jeanette har en imponerende karriere bag sig i nogle af Danmarks største virksomheder. (Heriblandt Mærsk og Novo Nordisk)
Men hvorfor havnede hun i GoMore? Det gav hun svaret på i denne samtale.

Du kan læse med her.


 ARKK og Shaping New Tomorrow om nyt collab: Vi er ikke gået på kompromis med noget

Tidligere i år lancerede de danske modebrands Shaping New Tomorrow og ARKK Copenhagen en co-produktion af en ny sko. Målet var at de skulle lave sneakers med løbeskoens komfort. Det blev en kæmpe succes. Vi fulgte processen tæt og talte blandt andet med 2 af “arkitekterne”.

Du kan læse samtalen her.


 Nima Tisdal om ny CEO-rolle: Jeg nyder min nye hverdag helt vildt meget

Til stor overraskelse for mange forlod den talentfulde og højtprofilerede iværksætter Nima Tisdal i år sin egen virksomhed Blue Lobster. I stedet blev hun for direktør for den danske venturefond Nordic Makers. Vi talte med Nima om beslutningen.

Du kan læse med her.


 Helt ærligt, så har det udfordret mig på områder jeg aldrig havde forestillet mig

Dontt talte som det første medie med  Katrine Lee Larsen fra Copenhagen Cartel efter virksomheden var blevet købt af giganterne Magasin. Det blev til en ærlig samtale om op og nedture.

Du kan læse med her.


Flere gode tilbageblik

En af de sjovere artikler i år var årets aprilsnar. Endelig ramte “vi” en. Det var den danske virksomhed Canairi som stod bag.
Vi skrev sammen historien om, at de var blevet solgt til Twitter og Elon Musk. Vores artikel blev delt vidt og bredt. De to founders modtog 100-vis af hilsner og blandt andet Euroman skrev historien.
Hø hø. Aprilsnar!

Du kan læse den her.

I år talte vi også med Amanda Bodenhoff. Hun fortalte om at være drevet af, at ville give noget tilbage til samfundet. I samtalen kom hun med en konkret ide, som allerede er eksekveret. (teaser..)
Samtalen kan du læse her.

Det er næppe gået “din næse” forbi, at COOP valgte at lukke deres Irma butikker. Det gav en masse ballade i København. Men noget af det mere konstruktive, kom fra lakridskongen Johan Bülow.
Du kan læse hans ideer her.

I foråret afslørede politikeren Alex Vanopslagh til dontt, at han var på vej med en ny bog. “Vejen til Ansvar” kom, så og blev et hit i boghandleren. (Anmeldelse af bogen finder du her.)
En af vores samtaler med Alex kan du genlæse/læse her.

dontt

Den danske iværksætter Emilie Konge stiftede i 2014 børnebrandet Konges Sløjd. Forrige år solgte 33-årige Emilie 70 % af virksomheden for 889,1 mio. kr. til den britiske kapitalfond 3i.Det bestød, at hele handlen havde en værdi af 1,3 millarder. Det skrev vi om her.

Vores Bornholmerguide blev igen i år en stor succes. Vi rundede i år over 500.000 besøgende på en af de mange sider. Vi gentænker og udkommer med en ny i 2024.
De mest læste i år blev ( foruden vores top-10) vores besøg på Jantzens Hotel og Havtorn Bornholm.


Bliv opdateret på 5 min - hver uge!

Få dontt.dks nyhedsbrev gratis tilsendt: Du kan få vores ugentlige opdatering gratis om kultur, branding, iværksætteri & inspiration med udgangspunktet fra København.